BENİM KALBİM TEMİZ”

Kafkaslı

Bilgili Üye
Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
202
Tepkime puanı
834
Puanları
35
BENİM KALBİM TEMİZ”, “Sen benim kalbime bak”, “İçin temiz olsun yeter” gibi sözlere sığınan bazı insanlar, ibadeti, namazı, tesbihi, zikri pek önemsemez, “olmasa da olur” gibi bir yaklaşım sergilerler.

Oysa kalbin sahibi Allah’tır.

Kalbi kim yaratmışsa, onun temizlik hükmünü de ancak O verir. Bunun için bir insanın kendini “temize çıkarması” yetmez. Üstelik temize çıkarmakla da temize çıkmış olmaz; gerçekte temiz olmalı.

Bu düşünceye sahip olan kişileri Kur’an anlatırken der ki:


“Görmüyor musun, kendisini temize çıkaranları? Oysa Allah dilediğini temize çıkarır, hiç kimse de kıl kadar haksızlığa uğramış olmaz.” (Nisa, 4:49)



Mütevazı olan kimse “Ben mütevazı bir kişiyim” diyemez, ihlâslı olan kişi de “Ben ihlâslı bir insanım” diyemeyeceği gibi…
Yine bir kimse, “Ben iyi bir adamım”, “Ben hayırlı bir kimseyim” diyerek kendini öne çıkaramaz, çıkarmaması gerekir.

Bu açıdan “Ben temiz kalpli bir kişiyim, benim kimseye bir kötülüğüm yok” gibi sözlerle bir insan kendini anlatamaz. Çünkü kim bu faziletleri sahiplenerek dile getirirse, o faziletlerden yoksun olduğu ortaya çıkar.

Kur’an’ın ifadesiyle, “Siz kendinizi temize çıkarmayın. Kimin takva sahibi olduğunu en iyi O bilir.” (Necm, 53:32)

“Temize çıkmak” Allah katında hâlis ve takva sahibi bir kul olmak anlamına geliyor. Bir insan takva sahibi olmaya çalışır, takva üzere bir hayat yaşar, ama kimin gerçek anlamda muttaki olduğunu ancak Allah bilir. Bu da ancak Allah’ın lütfu ve rahmeti sayesinde olur.

“Allah’ın lütfu ve rahmeti olmasaydı, ebediyen hiçbiriniz temize çıkamazdınız. Fakat Allah dilediğini temize çıkarır” (Nur, 24:21) âyeti bu gerçeği dile getirirken, insanın sahip olduğu bütün nimetlerin, manevî hallerin, ahlakî üstünlüklerin bütünüyle Allah’ın bir ikramı ve ihsanı olduğunu anlatıyor.

Âlâ Suresi’nde ise, “Temize çıkan kurtuluşa erdi” âyetinin devamında, “Rabbinin adının anıp namaz kılan” âyeti gelir ki, gerçek anlamda temizliğin iman ve namazdan geçtiği bildirilir.

Zaten Kur’an’da imanla birlikte namazın geçtiği, imanla namazın peş peşe, yan yana bulunduğu birçok âyet vardır.

Kalbin temizlenmesi, ruhun arınması, nefsin ıslahı ve insanın terakki etmesi/yücelmesi imanla ve ibadetle mümkün olur.

Bazı kimseler, kalp temizliğini sadece, insanlar hakkında bir kötülük düşünmemek yahut yardımsever olmak gibi basit bir çerçevede anlıyorlar. Bununla da kalmayıp, insanlara iyi davranmakla, ibadet sorumluğundan kurtulduklarını sanıyorlar. Bu düşünce, şeytanın bir oyunu ve tuzağıdır, nefsin de bir aldatmacasıdır.

Bu kişiler, namazında niyazında olan bazı kimselerin, İslam’ın ruhuna aykırı düşen, başkalarına zarar veren davranışlarını tespit ediyorlar. Bunu bahane ederek, “Bak, bu kişiler namaz kıldıkları halde şu şu hataları da yapıyorlar. Ben böyle bir ikilem içine girmektense, namazı hiç kılmam daha iyi” diyerek kendi namazsızlıklarını bir özür olarak öne sürebiliyorlar.
Namazdan kurtuluş yok kim ne derse desin
Bir hadisle konuyu bitirelim

Kıyamet gününde kulun hesaba çekileceği ilk ameli onun namazıdır. Eğer namazı düzgün olursa, işi iyi gider ve kazançlı çıkar. Namazı düzgün olmazsa, kaybeder ve zararlı çıkar. Şayet farzlarından bir şey noksan çıkarsa, Azîz ve Celîl olan Rabb'i: 'Kulumun nâfile namazları var mı, bakınız?' der. Farzların eksiği nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer amellerinden de bu şekilde hesaba çekilir." (Tirmizî, Mevâkît 188; bk. Ebû Dâvûd, Salât 149; Nesâî, Salât 9; İbni Mâce, İkâmet 202)
 
         

tevfik

Moderatör
Moderatör
Katılım
28 Ara 2020
Mesajlar
173
Tepkime puanı
790
Puanları
35
Yaş
62
Selamunaleyküm Sayın Ustam Allah Razı Olsun Elinize Sağlık Allah'ım bizi,Bizleri Namaz'ımızı Düzgün Kılan'lardan eylesin İnşallah Saygılarımla
 
         

Deli firat

DOĞACI
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
30 Ağu 2019
Mesajlar
2,509
Tepkime puanı
8,315
Puanları
44
Öncelikle eline emeğine sağlık ustam şimdi bir türlü anlamadığım bir durumdan söz açılmışken müsaadenle iki kelam yazmak isterim Gardaş kısa ve öz olarak namaz bir burçtur kalbim temiz demekle ne alakası var örnegin bankadan para aldın bankaya ben ödemiyorum benim kalbim temiz diyonmu çok saçma bir vaziyeti kurtarma sözü bak hele yok bu hacı hoca namaz kılıyor ama hertürlü dalavere onda yahu gardaş sen onun gibi olma namazınla niyazınla yaşantınla tam bir İslamiyeti sen yaşa hakını sen ver nihayetinde her koyun kendi bacağından asılır demiş gün görmüş büyükler yok ben hertürlü fenalığı yapacam savunmaya gelincede benim kalbim temiz diyecek yok gardaş tabiri yerinde ise üç kuruşa beş köfte olmaz burçunu ödemesen haciz geldiğinde kalbinin güzelmi temizmi diye sormaz ödemedin şimdide katlanacan der
 
         

ABK33

Defineci; doğayi sever, kültürel varliklari korur.
Yönetici
Katılım
20 Eyl 2019
Mesajlar
885
Tepkime puanı
3,094
Puanları
35
Yaş
52
Beyaz gomleği
Siyasetciler, idareciler ve isadamlari giyer.
Dunyada bu boyledir.
Zira beyaz gomlek, ben temizim demektir.
Acaba saydigim bu kesim buna niye ihtiyaç duyarlar?
Kanaatimce o temiz bembeyaz gomlegin altinda genel olarak simsiyah bir kalp vardir.
Bal bal demekle kimsenin ağizi tatlanmaz.
Temizim temizim demekle.de temiz olunmuyor.
Bunun gostergesi de guzel ahlak.
İnsan guzel ahlaki derecesinde temizdir.
Gerisi laftir.
Guzel ahlakin membai ise Hz.Muhammed Mustafa sav.dir.
Ne mutlu izinde gidenlere,
Ne mutlu ahlakina tabi olanlara.

Allah cc razi olsun abi.
Guzel bir yazi olmuş.
Mustefid olanlardan oluruz inşallah.
 
         

Kaan5557

Santraç_Doğa
Süper Moderatör
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
816
Tepkime puanı
2,515
Puanları
36
Benim kalbim temiz diyen güruh
Daha çok namazında niyazında olan insanlara atıfda bulunmak niyetiyle yaptığı bir söylem... o namazında niyazında ama kalbi kötü..Böyle müslüman olacağına ben müsluman olmam demenin ( ki küfürdür ) dolayli anlatımidir..
Nerden bakarsan ahmakca ve daha fenası kafirlik alameti..
 
         

SuNSeT28

★彡 (O Dağlarda) 彡★
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
10 Mar 2019
Mesajlar
3,048
Tepkime puanı
8,096
Puanları
45
Konum
Κερασούντα
BENİM KALBİM TEMİZ”, “Sen benim kalbime bak”, “İçin temiz olsun yeter” gibi sözlere sığınan bazı insanlar, ibadeti, namazı, tesbihi, zikri pek önemsemez, “olmasa da olur” gibi bir yaklaşım sergilerler.

Oysa kalbin sahibi Allah’tır.

Kalbi kim yaratmışsa, onun temizlik hükmünü de ancak O verir. Bunun için bir insanın kendini “temize çıkarması” yetmez. Üstelik temize çıkarmakla da temize çıkmış olmaz; gerçekte temiz olmalı.

Bu düşünceye sahip olan kişileri Kur’an anlatırken der ki:


“Görmüyor musun, kendisini temize çıkaranları? Oysa Allah dilediğini temize çıkarır, hiç kimse de kıl kadar haksızlığa uğramış olmaz.” (Nisa, 4:49)



Mütevazı olan kimse “Ben mütevazı bir kişiyim” diyemez, ihlâslı olan kişi de “Ben ihlâslı bir insanım” diyemeyeceği gibi…
Yine bir kimse, “Ben iyi bir adamım”, “Ben hayırlı bir kimseyim” diyerek kendini öne çıkaramaz, çıkarmaması gerekir.

Bu açıdan “Ben temiz kalpli bir kişiyim, benim kimseye bir kötülüğüm yok” gibi sözlerle bir insan kendini anlatamaz. Çünkü kim bu faziletleri sahiplenerek dile getirirse, o faziletlerden yoksun olduğu ortaya çıkar.

Kur’an’ın ifadesiyle, “Siz kendinizi temize çıkarmayın. Kimin takva sahibi olduğunu en iyi O bilir.” (Necm, 53:32)

“Temize çıkmak” Allah katında hâlis ve takva sahibi bir kul olmak anlamına geliyor. Bir insan takva sahibi olmaya çalışır, takva üzere bir hayat yaşar, ama kimin gerçek anlamda muttaki olduğunu ancak Allah bilir. Bu da ancak Allah’ın lütfu ve rahmeti sayesinde olur.

“Allah’ın lütfu ve rahmeti olmasaydı, ebediyen hiçbiriniz temize çıkamazdınız. Fakat Allah dilediğini temize çıkarır” (Nur, 24:21) âyeti bu gerçeği dile getirirken, insanın sahip olduğu bütün nimetlerin, manevî hallerin, ahlakî üstünlüklerin bütünüyle Allah’ın bir ikramı ve ihsanı olduğunu anlatıyor.

Âlâ Suresi’nde ise, “Temize çıkan kurtuluşa erdi” âyetinin devamında, “Rabbinin adının anıp namaz kılan” âyeti gelir ki, gerçek anlamda temizliğin iman ve namazdan geçtiği bildirilir.

Zaten Kur’an’da imanla birlikte namazın geçtiği, imanla namazın peş peşe, yan yana bulunduğu birçok âyet vardır.

Kalbin temizlenmesi, ruhun arınması, nefsin ıslahı ve insanın terakki etmesi/yücelmesi imanla ve ibadetle mümkün olur.

Bazı kimseler, kalp temizliğini sadece, insanlar hakkında bir kötülük düşünmemek yahut yardımsever olmak gibi basit bir çerçevede anlıyorlar. Bununla da kalmayıp, insanlara iyi davranmakla, ibadet sorumluğundan kurtulduklarını sanıyorlar. Bu düşünce, şeytanın bir oyunu ve tuzağıdır, nefsin de bir aldatmacasıdır.

Bu kişiler, namazında niyazında olan bazı kimselerin, İslam’ın ruhuna aykırı düşen, başkalarına zarar veren davranışlarını tespit ediyorlar. Bunu bahane ederek, “Bak, bu kişiler namaz kıldıkları halde şu şu hataları da yapıyorlar. Ben böyle bir ikilem içine girmektense, namazı hiç kılmam daha iyi” diyerek kendi namazsızlıklarını bir özür olarak öne sürebiliyorlar.
Namazdan kurtuluş yok kim ne derse desin
Bir hadisle konuyu bitirelim

Kıyamet gününde kulun hesaba çekileceği ilk ameli onun namazıdır. Eğer namazı düzgün olursa, işi iyi gider ve kazançlı çıkar. Namazı düzgün olmazsa, kaybeder ve zararlı çıkar. Şayet farzlarından bir şey noksan çıkarsa, Azîz ve Celîl olan Rabb'i: 'Kulumun nâfile namazları var mı, bakınız?' der. Farzların eksiği nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer amellerinden de bu şekilde hesaba çekilir." (Tirmizî, Mevâkît 188; bk. Ebû Dâvûd, Salât 149; Nesâî, Salât 9; İbni Mâce, İkâmet 202)
Selamün aleyküm mübarek. Yüreğinize keder ve nazar değmesin inşallah.Selamlar.
 
         
Üst