KaraHasan Köprüsü Önemli.!

R00T

ProfessionaL
Yönetici
Administrator
14 Ocak 2019
4,621
8,160
118
#1
R00T: Özel arşiv.

Karahasan köprüsünü arayanlara özel paylaşımdır yada buldum diyenlere.

Dikkat !! burası ananehirdir.Bu nehir alibey değirmeni Eminağa değirmeni Ballıkaya Balkaya Minare Kaya bir kaç değirmen ve başka bir kaç yerin az uzak yada çok yakın olarak önlerinden geçer .Topal ayının ayağını yalayıp geçen sel suları yükseldiğinde su altında kalan işaretlerde bu suyun etrafında dağılmıştır.Geriye kalan sular çeşmeler hep bu ana nehre bağlanır gider.Adını bilirsiniz farklı isimlendirilsede. Bölgede bulunan anasu budur.

Karahasan köprüsü bu su üzerinedir.Ve uzunali , Alibey değirmenlerini geçtikten sonra eminağa değirmenine varmadandır.Burdan şahinkaya ve Kartalkaya yada yakın düşersin.Tabi çokta yakın değil.Bu karahasan köprüsü için kimi der aslı yeraltındadır bilmem ne öyle değil gerçek durum.Bu söyleyeceklerim hakiki bölge içindir .Diğer bölgeler ancak benzerlik gösterir.Burdaki köprü kudrettendir. Aslı bizans yapısıdır.Çok şatafatlı göze gelen bir şey değildir.Kuytu ve aksi bir noktadadır.2 buçuk gözelidir.Ana göze altından su geçer.Bu gözede rahatlıkla alabileceğin bir kasa vardır.2 adet küçük levye yardımı ile kasa taş sağlı sollu desteklenerek açılır burda 13cm ebatlarında 2 adet som altın heykel vardır.Biri bayan biri erkek.3 adet kese altın para vardır.Yakınında bölge haristası ayrı yerde saklıdır.

Alması zor değildir.Gelelim suyun akış istikametinde geldiği yöne dönelim yüzümüzü suya bakalım 11 metre uzaklıkta suda büyükçe bir kara kaya vardır.Bunun altında 2 büyükçe kazan dolusu mebla mevcuttur.Su debisi yüksek güçlü akar.Çok geniş olmayan nehir zorlu ve uçurum yapan batıdan doğuya yönlü aktığından.Bu suyu kesip kara kaya altındaki meblayı almak için suyun geliş yönünde 1 kilometre civarı ilerleriz.Burada bardak gibi kaya üzerinde sanki şapka tabak gibi olan kaya bu durum 3 defa tekrar eder üst üstedir.suyun ortasındadır.Bu şapkalı bindirme kayaları açarız.

Burda büyük bir delik vardır.İşte bu kanaldan su başka bir mecraya akar gider.Nehirde su bundan sonrasında kalmaz.Döneriz tekrar karahasan köprüsüne 11 metre civarında suda ki büyük kara kayanın altına ineriz meblayı alırız.Dikkat bu batan çıkan su değildir.O batıp çıkan su ayrı bir yerde ayrı bir mevzudur.Şimdilik bu kadar yeter sanırım. Karahasan köprüsü hakikat bölgesinde kaya yontularak yapılmıştır.Kudretten olan kısım yontularak devam ettirilmiştir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

balkaya34

Moderatör
Süper Moderatör
17 Mar 2019
2,555
3,413
118
#2
R00T: Özel arşiv.

Karahasan köprüsünü arayanlara özel paylaşımdır yada buldum diyenlere.
Dikkat !! burası ananehirdir.Bu nehir alibey değirmeni Eminağa değirmeni Ballıkaya Balkaya Minare Kaya bir kaç değirmen ve başka bir kaç yerin az uzak yada çok yakın olarak önlerinden geçer .Topal ayının ayağını yalayıp geçen sel suları yükseldiğinde su altında kalan işaretlerde bu suyun etrafında dağılmıştır.Geriye kalan sular çeşmeler hep bu ana nehre bağlanır gider.Adını bilirsiniz farklı isimlendirilsede.Bölgede bulunan anasu budur.Karahasan köprüsü bu su üzerinedir.Ve uzunali , Alibey değirmenlerini geçtikten sonra eminağa değirmenine varmadandır.Burdan şahinkaya ve Kartalkaya yada yakın düşersin.Tabi çokta yakın değil.Bu karahasan köprüsü için kimi der aslı yeraltındadır bilmem ne öyle değil gerçek durum.Bu söyleyeceklerim hakiki bölge içindir .Diğer bölgeler ancak benzerlik gösterir.Burdaki köprü kudrettendir. Aslı bizans yapısıdır.Çok şatafatlı göze gelen bir şey değildir.Kuytu ve aksi bir noktadadır.2 buçuk gözelidir.Ana göze altından su geçer.Bu gözede rahatlıkla alabileceğin bir kasa vardır.2 adet küçük levye yardımı ile kasa taş sağlı sollu desteklenerek açılır burda 13cm ebatlarında 2 adet som altın heykel vardır.Biri bayan biri erkek.3 adet kese altın para vardır.Yakınında bölge haristası ayrı yerde saklıdır.Alması zor değildir.Gelelim suyun akış istikametinde geldiği yöne dönelim yüzümüzü suya bakalım 11 metre uzaklıkta suda büyükçe bir kara kaya vardır.Bunun altında 2 büyükçe kazan dolusu mebla mevcuttur.Su debisi yüksek güçlü akar.Çok geniş olmayan nehir zorlu ve uçurum yapan batıdan doğuya yönlü aktığından.Bu suyu kesip kara kaya altındaki meblayı almak için suyun geliş yönünde 1 kilometre civarı ilerleriz.Burada bardak gibi kaya üzerinde sanki şapka tabak gibi olan kaya bu durum 3 defa tekrar eder üst üstedir.suyun ortasındadır.Bu şapkalı bindirme kayaları açarız.Burda büyük bir delik vardır.İşte bu kanaldan su başka bir mecraya akar gider.Nehirde su bundan sonrasında kalmaz.Döneriz tekrar karahasan köprüsüne 11 metre civarında suda ki büyük kara kayanın altına ineriz meblayı alırız.Dikkat bu batan çıkan su değildir.O batıp çıkan su ayrı bir yerde ayrı bir mevzudur.Şimdilik bu kadar yeter sanırım. Karahasan köprüsü hakikat bölgesinde kaya yontularak yapılmıştır.Kudretten olan kısım yontularak devam ettirilmiştir.
Selam Arkadaşlar. Karahasan köprüsünü aramadan önce kara hasan kimdir bunu irdelemekte fayda var. Kara hasan köprüsünün olmazsa olmazlarından birincisi bir adet ters v yine bir adette düz v işareti olacak .Bazı kardeşlerimiz v harfini volçanla özleşdirir ama öyle değil ters ve ve düz v harfi eski yazıda 78 demedir, karabasanın okuma yazması yokdu bildiği tek imzası 78 dır Dolayısıyla 7-8 hasanpaşa derler hasan paşa Sultan Abdülhamid zamanında darbe yapmak isteyen bir gurubu oluşturup bu gurubun önünde ilerleyen gazeteci Ali suaviyi odunla bir vuruşta öldüren ve darbeyı engelleyen kişidir buna ödül olarakda paşa unvanı verilmiş ve köprü,değirmen, saat kuleleri ,camiler gibi yerlerin yapılması nda yetkilendirilen kişidir ve aslı ÇORUM ludur. Aksu üzerine bu köprüyü yaptırır,köprüde bir kuzu başı ve kitabesi vede eski yazı 7-8 rakamları var. Köprünün bir ucunda bir su kyusu var biraz ilerde bir tugla fırını var ,Benim tavsiyem Bu köprü bizans ,veya roma gibi aramayın derim zaten bu köprü henüz kullanılmakdadır.Fazla detayada girmek istemedim.Bütün kardeşlerime saygılar selamlar.
 
Beğeniler: R00T, eski ve zaz12

zaz12

Moderatör
Süper Moderatör
28 Ocak 2019
570
943
98
#3
Selam Arkadaşlar. Karahasan köprüsünü aramadan önce kara hasan kimdir bunu irdelemekte fayda var. Kara hasan köprüsünün olmazsa olmazlarından birincisi bir adet ters v yine bir adette düz v işareti olacak .Bazı kardeşlerimiz v harfini volçanla özleşdirir ama öyle değil ters ve ve düz v harfi eski yazıda 78 demedir, karabasanın okuma yazması yokdu bildiği tek imzası 78 dır Dolayısıyla 7-8 hasanpaşa derler hasan paşa Sultan Abdülhamid zamanında darbe yapmak isteyen bir gurubu oluşturup bu gurubun önünde ilerleyen gazeteci Ali suaviyi odunla bir vuruşta öldüren ve darbeyı engelleyen kişidir buna ödül olarakda paşa unvanı verilmiş ve köprü,değirmen, saat kuleleri ,camiler gibi yerlerin yapılması nda yetkilendirilen kişidir ve aslı ÇORUM ludur. Aksu üzerine bu köprüyü yaptırır,köprüde bir kuzu başı ve kitabesi vede eski yazı 7-8 rakamları var. Köprünün bir ucunda bir su kyusu var biraz ilerde bir tugla fırını var ,Benim tavsiyem Bu köprü bizans ,veya roma gibi aramayın derim zaten bu köprü henüz kullanılmakdadır.Fazla detayada girmek istemedim.Bütün kardeşlerime saygılar selamlar.
Hocam Hoşgeldiniz, Bilginlerinize Ihtiyacigimiz Var.
Hocam Eski Yazıda V demissiniz bu hangi Yazı da yada alfabede sayısal karşılığı var. V dinsel bir içeriği de vardır. Hz isa ile de alakalıdır. Ama genel de ise işaret olarak sayı değeri taşımaz. Kılavuz taşlarıyla alakalıdır. O yüzden belki bizim bilmediğimiz bir yönü vardır.
 

sef_er

Bilgili Üye
Kayıtlı Kullanıcı
18 Ocak 2019
175
438
68
#4
Menderes, ROOT ustalar noluyor yahu?

Bu eşkıya konularinda pat diye bilir kisiler cikiyor, ve hepsi konuyu çözümüş oluyor.

Yani iki sitede benim gördüğüm Çalkaya 28, etiole, gurbeyciadam şimdide balkaya34.

Arkadaş yumurtadanmi cikti bunlar, herseyi çözmüşler, tespitleri doğru, eeee ne ariyon burda, koş mali cikar, nedir anlamiyorum.

Hayir bir terslik var, nedir, noluyor

Biri aciklasin yahu
 

balkaya34

Moderatör
Süper Moderatör
17 Mar 2019
2,555
3,413
118
#5
Hocam Hoşgeldiniz, Bilginlerinize Ihtiyacigimiz Var.
Hocam Eski Yazıda V demissiniz bu hangi Yazı da yada alfabede sayısal karşılığı var. V dinsel bir içeriği de vardır. Hz isa ile de alakalıdır. Ama genel de ise işaret olarak sayı değeri taşımaz. Kılavuz taşlarıyla alakalıdır. O yüzden belki bizim bilmediğimiz bir yönü vardır.
Selam ustam,Osmanlıca yazılara bakarsanız göreceksiniz düz v 7. Ters v 8 dır 7- 8hasan paşanın imzası budur
 

balkaya34

Moderatör
Süper Moderatör
17 Mar 2019
2,555
3,413
118
#6
Menderes, ROOT ustalar noluyor yahu?

Bu eşkıya konularinda pat diye bilir kisiler cikiyor, ve hepsi konuyu çözümüş oluyor.

Yani iki sitede benim gördüğüm Çalkaya 28, etiole, gurbeyciadam şimdide balkaya34.

Arkadaş yumurtadanmi cikti bunlar, herseyi çözmüşler, tespitleri doğru, eeee ne ariyon burda, koş mali cikar, nedir anlamiyorum.

Hayir bir terslik var, nedir, noluyor

Biri aciklasin yahu
Selam root ustam.Ben yazımdada bahsettim yaş 68 20 sını çık geri kalanı bu yolda geçti.Ben çok aradım işaretleri yakaladım ama hayatımda bir tek yere kazma vurmadım.Ben çok genç yaşda yanımda konuşulanlardan etkilenip bu yola meylettim.nihayettede bu olayı çözdük gibi.Benden bir kuşkusu olan kardeşim varsa bildiğim,gördüğüm ve hangi işaretin etrafında hangi işaret var bunun bilgisini vere bilirim.Topal ayı ,Sarı göl,BASKILI kaya, Ceneviz kale,Bu işaretler hariç. Bir başka sitede Sn MenderS ustadim ,arkadaşlar bu işaretleri gören bulan varsa mallarının yerini vereyim der, ben kendisine özelden iki defa mesaj attım cevap alamadım,bu siteden belki ulasırım diye bu siteye hesap açdım, Sn MendereS ustama açık çagrım benden resimleyip göstermek var sizdende bana haşliķ varmı Saygılar sunarım.
 

sef_er

Bilgili Üye
Kayıtlı Kullanıcı
18 Ocak 2019
175
438
68
#7
@balkaya34
Selam root ustam.Ben yazımdada bahsettim yaş 68 20 sını çık geri kalanı bu yolda geçti.Ben çok aradım işaretleri yakaladım ama hayatımda bir tek yere kazma vurmadım.Ben çok genç yaşda yanımda konuşulanlardan etkilenip bu yola meylettim.nihayettede bu olayı çözdük gibi.Benden bir kuşkusu olan kardeşim varsa bildiğim,gördüğüm ve hangi işaretin etrafında hangi işaret var bunun bilgisini vere bilirim.Topal ayı ,Sarı göl,BASKILI kaya, Ceneviz kale,Bu işaretler hariç. Bir başka sitede Sn MenderS ustadim ,arkadaşlar bu işaretleri gören bulan varsa mallarının yerini vereyim der, ben kendisine özelden iki defa mesaj attım cevap alamadım,bu siteden belki ulasırım diye bu siteye hesap açdım, Sn MendereS ustama açık çagrım benden resimleyip göstermek var sizdende bana haşliķ varmı Saygılar sunarım.
Degerli ustam yas 68 benden bayağı büyüksünuz, saygi duyarim, ve halen bu konunun pesinde olmaniz takdire şayandir. Menderes ustamin nami buyuk. Bende gurbetciadam kardesim nedeniyle bu konuya bulastim, onu sordu, bunu sordu, beni konuya kitledi. Birde sehri soyledi, sırlar verdi. Benide merak sardi.
 
Beğeniler: GUND@R

balkaya34

Moderatör
Süper Moderatör
17 Mar 2019
2,555
3,413
118
#8
@balkaya34


Degerli ustam yas 68 benden bayağı büyüksünuz, saygi duyarim, ve halen bu konunun pesinde olmaniz takdire şayandir. Menderes ustamin nami buyuk. Bende gurbetciadam kardesim nedeniyle bu konuya bulastim, onu sordu, bunu sordu, beni konuya kitledi. Birde sehri soyledi, sırlar verdi. Benide merak sardi.
Selam ustam, Ben kimseyle bir iddia içine girmem,Bu konuda bana sorulan olurda gördüğüm bir işarete cevap verebilirim yada elimde resim varsa koyarım herkes görür. Selamlar ustam
 
Beğeniler: Avcı_ORİON

R00T

ProfessionaL
Yönetici
Administrator
14 Ocak 2019
4,621
8,160
118
#9
Aleykum selam Balkaya34 abim. Sef_er ustam balkaya34 abimiz yıllardır uğraşıyor değişik sitelerde konuya alakdar paylaşımları çoktur.O bizi tanımaz biz biliriz onu.Şimdi Ben Şahsen W harfi Volçanın imzası konusunda katılmıyorum balkaya34 ustaya.Neden dersen Ben imzayı görmeye gittiğimde baktım.Evet kayanın sedir yapan kısmında düşey kısmında traşlı yüzünde kayanın bu alan en az 1.5*2 metre ebatlarında üzerinde W harfi.Bu kısmı direk özel çalışma yani karahsan paşa ters düz vesi değil.Bu gözle görüp elle dokunma tespitimizdir belgede de yazar ayrıntıya girmeden.Köprü ise eski bizans yapısıdır Hakikat bölgesinde kaya oyularak destek taşlar kullanılarak yapılmıştır.Fazla büyük değildir.Ama başka bölgelerde ki köprü orjinal tuğla destekli geçilebilen köprüdür.Hangi bölgede ne el verip hazır vaziyette kullanıma uygun ise değerlendirilmiştir.Bunların ne olduğunu bilmek için En önemlisi 7. hakikat bölgesini bilmek gerek.Başka bölgelerde ise bir iki bölgeyi bilmek gerek ki yorumlar sağlıklı olsun biri bana karadenizde batısında yani bir bölge tarif ederse tanırım.Orayı gezmiş dostum bana birbir anektod ve analiz sentezlerini sunmuştur.Kendim gezmiş kadar olurum.Ama bir iki bölgede ben gezmiş isem ne olur.Yorumlar belgelerle desteklenip tam oturur.
 

balkaya34

Moderatör
Süper Moderatör
17 Mar 2019
2,555
3,413
118
#10
Aleykum selam Balkaya34 abim. Sef_er ustam balkaya34 abimiz yıllardır uğraşıyor değişik sitelerde konuya alakdar paylaşımları çoktur.O bizi tanımaz biz biliriz onu.Şimdi Ben Şahsen W harfi Volçanın imzası konusunda katılmıyorum balkaya34 ustaya.Neden dersen Ben imzayı görmeye gittiğimde baktım.Evet kayanın sedir yapan kısmında düşey kısmında traşlı yüzünde kayanın bu alan en az 1.5*2 metre ebatlarında üzerinde W harfi.Bu kısmı direk özel çalışma yani karahsan paşa ters düz vesi değil.Bu gözle görüp elle dokunma tespitimizdir belgede de yazar ayrıntıya girmeden.Köprü ise eski bizans yapısıdır Hakikat bölgesinde kaya oyularak destek taşlar kullanılarak yapılmıştır.Fazla büyük değildir.Ama başka bölgelerde ki köprü orjinal tuğla destekli geçilebilen köprüdür.Hangi bölgede ne el verip hazır vaziyette kullanıma uygun ise değerlendirilmiştir.Bunların ne olduğunu bilmek için En önemlisi 7. hakikat bölgesini bilmek gerek.Başka bölgelerde ise bir iki bölgeyi bilmek gerek ki yorumlar sağlıklı olsun biri bana karadenizde batısında yani bir bölge tarif ederse tanırım.Orayı gezmiş dostum bana birbir anektod ve analiz sentezlerini sunmuştur.Kendim gezmiş kadar olurum.Ama bir iki bölgede ben gezmiş isem ne olur.Yorumlar belgelerle desteklenip tam oturur.
Selam ustam,Benim bahsettiğim (V) harfi volkanın (w) davul w harfi değil.Karahasan köprüsü adı üstünde bu köprü bizans değil Bu köprü osmanlı dır kara hasan yaptırdı Çok teferruata girmeden bukoprü üzerinde Kuzu kellesi ve 7-8 rakami vardir karahasan köprüsü budur köprü bizans olsaydı üstünde osmanlı yazısı olurmu olmaztabiiki ,anlattım zaten.Sizin bahsettiğiniz köprü farklıdır.