MENDERES NEDIR ?

zaz12

Moderatör
Süper Moderatör
Mesajlar
430
Beğeniler
634
Puanları
98
#1
En eski Yunan sembolü olan Meander, Sonsuzluk ve Ebedi Yaşam'ın bir sembolü olan Zafer ve Birliğin bir sembolüdür ve dünyadaki daimi rotanızdır. Bazı akademisyenlerin görüşüne göre, toplam uzunluğu 500 kilometreden fazla olan Maander nehrinin sayısız sırası, Yunan dünyasının en tarihi sembollerinden biri olacak ve hepsinin Yunan kökenini ilan ettiği için Yunan Anahtarı olarak adlandırılacak. Onları taşıyan şeyler!

Q12.jpg

Bir sembol olarak, çoğunlukla dekorasyonda kullanılır, ancak antik Yunan objelerin
Q10.jpg
in çoğu Maander tasarımını taşıdığından, aslında Yunandır.Bir şekli olarak Akropolis'i bile özlemeyecek. Tarih öncesi zamanların doğuşu olabilir, ancak yeniden doğacak ve Geometrik Zamanlar boyunca asıl ama benzersiz şeklini alacak. Tüm Yunanlıların Sembolü, Mayander, saksılarda, tapınaklarda, anıtlarda, heykellerde, nesnelerde, savaş ve zırh silahlarında, Helenik Dünya'nın her yönündeki ve sırtlarındaki giysilerde kullanılacak. Aynı şekil, ünlü II. Philip kalkanında da mevcuttur. Roma İmparatorluğu sayesinde aynı zamanda Bizans medeniyetinde de görülür. Yani, Menderes en büyük Yunan sembollerinden biridir,

Öte yandan, sonsuzluk, sonsuzluk ve doğruluk duygusu ve entegrasyon, Yunan uygarlığını karakterize eder. Klasik antikadan, menderes, antik Yunan düşüncesinin özlülüğünün sanatsal ifadesini temsil ediyordu - karşıtların mümkün olan en yüksek dereceye kadar uyumu. Antik çağda, bu sembol sonsuz zaman akışını ve tekrarlayan zaman döngülerinin tamlığını gösteriyordu. Bir yaşam kaynağı olarak su (Menderes nehrinde, bugünlerde Türk adı Menderes) ve kaçınılmaz vahşi doğada ölüm, aynı zamanda yeni bir başlangıcın doğuşu.

Kader ve hareketin esrarengiz ve bilinmeyen maceraları, doğum noktasından ve bilinmeyenin geniş ufkuna kadar - dünyadaki Hellenizmin gidişatına paralel olarak - belli bir yöne doğru hareket. Hercules'un efsanevi seçiminde, kıvrımlı bir figür, Areti'nin zor yoluna sahipti (düz olan Kakia'dan farklı olarak), kıvrımlı insanlar, insanın ruhunu yaklaşmak için keskinleştirerek aşılması beklenen yapısal zorlukları sembolize ediyordu. ideal.

Menderesin, bir Avrupa kültürünün ortaya çıktığı yerde tespit edilen, hem coğrafi hem de kronolojik açıdan yaygın bir simge olması dikkat çekicidir.
Q4.jpg

Antik sanat eserlerinin, vazoların, yapıların, yazıtların çoğunda sunulur. Menderes (ya da başka bir deyişle Yunan anahtarı) sonsuz yaşamımızın ve bu dünyaya sonsuz geçişimizin simgesiydi ve budur. Menderesin en önemli varlığı genetik materyalde (menderes-spiral) olmasıdır.

Oryander veya yunan klavik terimi, mimarlık ve arkeolojide kastedilen, dik açılarda kesişen veya dik açılarla kesişen düz çizgilerin bileşimi - düz çizgilerin bileşimidir. Kıvrımlı desen, çeşitli varyantları, genellikle tapınak frizini süslemek için eski çağlarda kullanılmıştır. Çeşitliliği, spiral yinelenen motifleri (5) ve alacakaranlık dalını (dilini) tekrarlayan eğrisel bir dalga paterni kullanan oyma işidir.

Bu lineer mücevherin ilk karşılaşıldığı en eski anıtlar, Küçük Asya'da çok sayıda mezar, taş cephesi tamamen kıvrımlı bezemeli Phrygia'daki Mida mezarıdır. Ayrıca, Mycenaean yıllarının sürekli sarmalının evrimi gibi göründüğü, geometrik çağın vazolarında da görülür.

O zamanki bu temanın tipik örnekleri, Atina arkeoloji müzesine maruz kalan Dipylos vazolarıdır. Bu gemilerde görünen menderes, başlangıçta, parçaları yatay ve dikey olarak yönlendirilen basit bir kör çizgi şeklinde idi.Hellenistik dönem boyunca bu tür daha karmaşık hale geldi, gevşek çizgi iki katına çıktı ve çizgiler arasında oluşan kareler, anlar ya da haçlar ya da benzeri konularla doluydu.
Q11.jpg

Bununla birlikte, bu doğrusal şeklin kullanımı sadece kapların dekorasyonu için değil aynı zamanda tapınaklar ve giysiler için de yapılır.Kiliselerde genellikle renkli, arşitrav, çatılar ve tavanlar ile sütunlar, giysiler ve kenarlar süslenmiştir. Akropolisin kızları tarafından kıyafetler üzerine güzel bir menderes örneği verilmektedir. Akropolis Müzesinde bulunan antik porinanlar ve mermer heykeller. Bu figürlerin taşıdığı örtü, kenarlarında diğer renkli takılarla (haçlar, rozetler, çiçekler) ve mendereslerle süslenmiştir.

Bu geometrik şekil İskenderiye döneminde de korunmuş ve İtalya'da da yayınlanmıştır. Erken menderesin karakteri Villanova'da bulunan, menderesin hala basit ve ağır olduğu, Yunan sanatının çift menderesini (şimdi gamalı haç olarak da bilinir) karakterize eden güzelliği olmayan birçok vazo göstermektedir.
Q7.jpg

Bir tanrıçayı mağlup eden ve onunla evlenen bir ölümlü Fthia Peleas'ın kralıdır. Ay ışığında, su kızları ile birlikte dans eden bir sınır tanrıçası gördü (Neriedes: periler sonra). Prometheus'u, ölümlü Jüpiter'i devirecek kişi olarak doğmamak için ölümlü bir evlenmeye zorlayan peygamber Tanrı Thetis'ti.

Pileas ilahi güzelliği tarafından işkence gördü, ancak tanrıça olan Thetis'i ölümlü olarak nasıl elde etti? Fakat Pelion'da yüksek yaşayan bu bilge Chiron'u istedi. “Onu görmek, geceleri dans etmek, kollarında sıkıca tutmak gibi onu aynı yere tıktı.”Tutacağı değiştirdiği kadar tutamacına izin vermeyin: "Ve bir yılan, bir aslan ya da ateş, kaçması için su olmasına izin verin." Tanrıça tutkusundaki Peleas, tüm kızgın dönüşümlerini aştı ve kucağında tuttu.
Bu muhteşem konu, şu anda Batı Berlin Müzesi'nde bulunan M.Ö. 500’ün M.Ö. 101’inin iç kısmında zekice resmedilmiştir.

Peleus'un bu görkemli tasviri, sırtını saran aslanın yanı sıra, onu her yerde ısıryan ilahi dönüşümün yılanlarına meydan okuyor. Peleas, beş tanrıça tanrıçasını, ünlü antik Yunan sembolü olan Menderes “Hand Handle” ı kullanarak yener.
Q9.jpeg

Tarihte kaldı ve hala bir diğer rakibi kravat güreş kullandı.

Sözlükler aslında sakalın “ilk doğduğu ve adını aldığı Karya Maya nehrinin manevralarını hatırlatan dekoratif figür” olduğu klişeleşmiş görüşlerde ısrar ediyor. Adını ilk doğduğu nehirden almış olabilir, ancak bu ülkenin bütün Yunan bulgularının tutkuyla büyük ölçüde bilinmeyen bir nehrin cazibesine ve "manevralarına" ait olduğuna inanmak tamamen aptalcadır.
açıkça sap, sap veya cheironios cheironio ızgara ya da her ne geçmişte bu özel kulp denilen görülmektedir antik anjiyografik rekonstrüksiyonlarında çeşitliliğinden, Yunan kahramanlar theomachon bir belki özel ve ciddi amblemi oldu!

"Maiandrios kolu" olarak haklı şimdi arayacak, defalarca açıkça M.Ö. 550 Triton anjiyografi ile Herakles güreş ustaca tasviri görüldüğü fazlasıyla theomachos Herkül kullanır (Tarkynias Müzesi. Ama bir hayran ve 30 hacim Cehennem olabilir. Legend P. Graves s. 217) biz göğsünüzün önünde, Triton Maiandrios kavrama parmakları yenilmez kahraman ile kilitli açmak için boşuna çaba bkz arasında!
 

zaz12

Moderatör
Süper Moderatör
Mesajlar
430
Beğeniler
634
Puanları
98
#2
Dekoratif menderes ve menderes arasındaki bariz ilişki, performansın merkezindeki bu tutamacın değerinin şimdi stilize edilmiş sembolizmin etrafında gergin olduğu karmaşık Pileas ve Thetis'te kolayca görülebilir. Ayrıca, ilahi bir yenilgiyi ima eden çok sayıda anjiyografinin sık sık kıvrımlı olacağı tesadüf değildir!

Bu yüzden, yukarıdaki Mehadist sembolizminin eski çağındaki yaygın yayılımın tesadüfi olmadığı sonucuna vardık. Yunanlıların Akdeniz soylarının klasik ve modern zamanlarında, mitolojik zamanların zamansız bir armağanıydı. Atalarımızın imkansızlara karşı bir savaş için doğrusal bir düzeni!

İki elinizde zaferin sırrını sakladığınızı ve sadece sizin yetmiyorsa, onlarla başkalarıyla, uyumlu, ayrılmaz bir Yunan, muzaffer, menderes zincirinde bir araya geldiğinizi gösteren harika bir şematik hatırlatma.
 

Ekli dosyalar

  • 58.4 KB Görüntüleme: 40
Üst Alt